یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 22 خرداد 1400/ شماره 300
قیمت های جهانی همچنان بر مدار کاهش، سرعت‌گیری افت‌ قیمت های بازار ، دلار نیمایی افزایشی شد، کاهش 261 تومانی دلار صرافی، پایان هفته نفت با 72 دلار، بورس تهران هفته را کاهشی آغاز کرد.

 

حمایت شده توسط:
پایون پلیمر؛ تولیدکننده مستربچ‌های رنگی
شمس جاوید اروند؛ تولیدکننده کامپاند PP, PEو PS

قیمت های جهانی همچنان بر مدار کاهش
امروز جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه، 11 ژوئن 2021، در ویکی پلاست منتشر شد و بر اساس آخرین اطلاعات نشریه پلتس، عمده گروه های کالایی روندی کاهشی یا بدون تغییر داشتند. پ پ ها و ABS گروه هایی هستند که بیشترین کاهش نسبت به هفته ی قبل را در بین قیمت ها، تجربه کردند. در نشریه آیسیس، نیز همه قیمت ها، کاهشی هستند. فراموش نکینم هفته قبل هم دفتر توسعه، قیمت های پایه را فقط با نیما محاسبه کرد و قیمت های جهانی را در نظر نگرفت.

سرعت‌گیری افت‌ قیمت های بازار
اُفت قیمت های جهانی، باعث ادامه روند کاهش قیمت ها در بازار آزاد بود. امروز همه گروه ها روند کاهشی داشتند. پ پ نساجی رکوردار بیشترین کاهش قیمت های امروز بودند و بین 500 تا 900 تومان نسبت به قیمت پنجشنبه افت قیمت داشتند. گروه سنگین فیلم و سنگین تزریقی نیز در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس بیشترین کاهش را نسبت به آخرین قیمت های هفته گذشته رقم زدند.

دلار نیمایی افزایشی شد
میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز و در ابتدای هفته به 20 هزار و 336 تومان و اختلافِ آن با قیمتِ دلار قیمت های پایه دوشنبه، به 9 تومان افزایش رسید. نکته مهم دلار نیمایی امروز میانگین روزانه است که از کانال 20 هزار و 200 تومان به 20 هزار و 400 تومان صعود کرد. فردا یکشنبه، 23 خرداد، دوازدهمین قیمت های پایه‌ی محصولات پتروشیمی، در حالی اعلام می شود که نیما تا امروز، 9 تومان افزایش داشته اما در مقابل قیمت های جهانی ریزشی هستند و با توجه به عدم محاسبه قیمت های جهانی در قیمت های پایه هفته گذشته فردا به احتمال زیاد، این کاهش بیشتر خواهد شد.

کاهش 261 تومانی دلار صرافی
دلار صرافی بانک ملی که هفته گذشته را با 258 تومان افزایش و در قیمت 22 هزار و 596 تومان به پایان رساند امروز روند کاهشی به خود گرفت و با 261 تومان کاهش تا ساعت 15.00، 23 هزار و 335 تومان قیمتگذاری شد. دلار آزاد به 23 هزار و 700 تومان رسید تا اختلاف صرافی و آزاد به 365 تومان برسد.

پایان هفته نفت با 72 دلار
معاملات نفت که هفته گذشته را با 71 دلار آغاز کرده بود، این هفته بین قیمت 70 تا 72 دلار نوسان داشت و روز جمعه، هفته را با 72 پایان رساند. قیمت پایانی برنت: 72 دلار و 69 سنت.

بورس تهران هفته را کاهشی آغاز کرد
شاخص کل بازار سرمایه که هفته گذشته را با 8 هزار واحد کاهش هفته به پایان بُرد، امروز و اول هفته را نیز کاهشی آغاز کرد و با 6 هزار و 973 واحد کاهش، به 1 میلیون و 144 هزار عقب نشینی کرد.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟